Naar aanleiding van ‘Remember Me’

23 december was er de tentoonstelling van het derde jaar PO, Remember me.
Ik denk dat deze tentoonstelling gebaseerd was op het stuk ,in de kopergieterij Gent, Remember me. (http://www.kopergietery.be/index7.php)

Ikzelf vond de tentoonstelling heel leuk, heel vindingrijk. Gewoonweg van genoten.
Nu, waar ik naartoe wil gaan…

Vandaag vond ik een kunstwerk dat er perfect zou inpassen in de tentoonstelling.
Het werk van E. Kielholz, genaamd ‘The Wait’ (1964)

Tableau: wood, fabric, polyester resin, flock, metal, bones, glass, paper, leather, varnish, black-and-white photographs, taxidermed cat, live parakeet, wicker, and plastic, 80 × 160 × 84 in. (203.2 × 406.4 × 213.4 cm) overall. Whitney Museum of American Art, New York; gift of the Howard and Jean Lipman Foundation Inc. 66.49a-m

Tableau: wood, fabric, polyester resin, flock, metal, bones, glass, paper, leather, varnish, black-and-white photographs, taxidermed cat, live parakeet, wicker, and plastic, 80 × 160 × 84 in. (203.2 × 406.4 × 213.4 cm) overall. Whitney Museum of American Art, New York; gift of the Howard and Jean Lipman Foundation Inc. 66.49a-m

Voor mij komt de boodschap zeer duidelijk over. Wachten, blijven wachten op diegene die je zo graag ziet, totdat je tot op je botten versleten bent.
Als ik het goed gelezen heb in de beschrijving, dan leeft de parkiet. Leuke tegenstelling niet?
Wat is jouw idee over dit werk?

Geef een reactie

