Papa’s kindje

Lieve papaAl heel lang heb ik een sterke band met mijn vader en ineens kreeg ik het idee om daarmee iets te gaan doen. Er is één foto die ik me herinner, die ik zo speciaal vind, en dat is die waar we samen in de zetel liggen te slapen. Hij was zo groot, ik was zo klein. Mijn kleine vingertjes passen net rond zijn duim.
De houding alleen al… We liggen net hetzelfde: een arm naar voor, de andere verscholen, een dekentje onder de arm. Zijn arm ligt over mij, iets beschermend. Je ziet me ook bijna niet liggen.
Dus vanuit dit idee wou ik iets creëren. Willekeurig nam ik de rol behangpapier, sneed willekeurig een stuk af. Met tesacrep bevestigde ik die aan de muur.
Dan ben ik de globale vormen gaan schetsen, deze pasten in het kader, dan ben ik details gaan toevoegen.
Alles is getekend met een B-potlood. Aangezien ik een opleiding doe van Plastische Kunsten, zou ik moeten weten dat je ook kan verwisselen, maar ja… Vroeger heb ik niet van een kunstzinnige opleiding genoten, dus ik heb dat nog niet echt in me. Ik tekende toen enkel met een HB-potlood en als iets donkerder moest, dan tekende ik laagje per laagje of ging ik zeer hard duwen.
Wel, om nu terug tot de essentie te komen.

Na dit te maken, heb ik besloten om een reeks te maken. Het geeft me zo’n opluchting omtrent een familiegevoel, dat ik er nog wil maken. We zijn met meer dan twee…
Is dit afgewerkt? Ik weet het niet… ik wil er graag kleur aan toevoegen, maar ik twijfel.
Ik ga wachten… wachten tot de andere beelden af zijn.
En ja, voor de volgende weet ik al welk beeld ik ga tekenen. (jaja, zus… jij!)

2 thoughts on “Papa’s kindje

Geef een reactie

