Roadtrip Engeland

Grappige momenten, vreemde momenten, drukke momenten, slaperige momenten,
spannende momenten, ik-wil-even-alleen-zijn-momenten,… zoveel ervaringen!

Wat volgt is een fotoreeks van mijn beste roadtrip ooit!
We zijn begonnen in Londen, daar hebben we enkele dagen vertoefd. Later gelogeerd in Luton en vandaaruit andere regio’s opgezocht als Cambridge, Oxford,…
Na deze twee eerste slaapplaatsen, vertrokken we naar Penzance, met eerst nog een tussenstop aan stonehenge. Vanuit die regio zijn we ook de streek gaan verkennen. Zo waren we bijvoorbeeld naar Land’s End getrokken. Er zekere must see! Je denkt dat al het moois voorbij is na de eerste berg? Wacht tot je de tweede gedaan hebt. Het uitzicht is om stil van te woorden. Wel niet voor doetjes met hoogtevrees.
Na Penzance zijn we verder getrokken naar Bude, het surfparadijs. Niet dat we gingen surfen, maar het is wel een plek om tot rust te komen en te genieten van het geluid van de golven. Kijk gerust eens naar de stenen aan de kust en de rotsen.

Zozo, hier komen de foto’s dan! Ik heb expres foto’s met mensen die ik ken eruit gelaten (buiten één detail) vanwege de privacy. Ik wou meer het ‘wat’ benadrukken  van wat je ziet vanuit een toeristisch, zoekend-naar-iets-nieuws-om-te-beleven-standpunt.
Zo is Londen zeer toeristisch en ging ik op zoek naar hoe toeristen reageren op al dat koninklijk vermaak, hoe de politie deze massa in bedwang houdt, hoe het openbaar vervoer er uitziet, … maar ook toevaligheden. Zoals het punkbandje dat stond te poseren in een grafittigalerij. Ook zie je Harrods, waar je wel degelijk wat centjes moet hebben voor je er binnen wandelt. Alsook zie je straatartiesten, waar je uren kan naar blijven kijken,… In London is er altijd wat te doen. Dan heb je ook Oxford en Cambridge met hun typische bouwstijlen en hun rijkelijk imago.
Buiten het toeristische wou ik ook de pracht en praal van de natuur weergeven. Ga zeker naar de Westkust! Wat je daar ziet!
Eén opvallend iets is stonehenge. Dat was een grote verontwaardiging, ZOEK zelf in het panaromabeeld eens stonehenge?! En vraag je eens af hoeveel bussen er staan en hoeveel de parkeerplaatsen daar kosten?

Ok, ik ga niet verder uitwijden; ik kan nooit alles uitleggen welke ervaringen je allemaal opdoet tijdens zo’n reis. Ik denk dat je het gewoon zelf moet ervaren! Maar hopelijk brengt de volgende fotoreeks je al enige duidelijkheid!
Lach en geniet!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

