Art Nouveau in een modern jasje

Digitale tekening, photoshopbewerking, foto's

Digitale tekening, photoshopbewerking, foto’s

Een heel proces ging vooraf aan deze tekening. Zo maakte ik eerst een volledig ontwerp in mijn schetsboek a.d.h.v. een foto, waarbij ik het haar veranderde naar organische vormen. Het gezicht en handen van gedetailleerd naar minder gedetailleerd uitgewerkt. Vervolgens heb ik deze tekening ingescand en gebruikt als onderliggende laag in  Adobe Photoshop, waarin ik de lijnen ben gaan overnemen van de tekening met een klein zwart pennetje. Om het geheel wat pit bij te geven ging ik op zoek naar vormen en structuren die hedendaags zijn (foto’s, gif). Verder heb ik het gezicht, de handen verder gaan inkleuren. Het haar is een goudlaag die een bruine tint verkreeg. Ik ben een grote fan van Mucha en gebruikte hem als voorbeeld, maar wou niet in zijn stijl hervallen. Wat resulteert in een digitaal ontwerp.

2 thoughts on “Art Nouveau in een modern jasje

  1. I’ve checked out your posts and this is one of my favorites!! I love the looseness of this piece, and the color palette is really simple and beautiful!

Geef een reactie

