Shrinkelmania

Ik ben al even aan het werk met shrinkelpapier (Plastiek waarop je kan tekenen en dit dan in de oven legt en krimpt) en heb al verschillende items gemaakt (zie een vorige blog), maar ik wou toch nog wat meer inspiratie verzamelen. Ik had verschillende vragen die ik wou beantwoord zien, zoals bijvoorbeeld: kan je op shrinkelpapier printen? Hoe maak je het watervast?
De info die ik verzamelde zet ik hier klaar🙂

* Kan je printen op shrinkelpapier?

Ja het kan! en dat bewijst het volgende filmpje!

* Wat kan je allemaal maken met shrinkels, buiten sleutelhangers?
(Klik op de afbeelding voor de link naar de pagina)

* Welke soorten kan je allemaal vinden van papier?
Ik schrok hoe klein ons aanbod eigenlijk wel is in de winkels. Ik zocht op en vond… papier in verschillende kleuren, papier waarop meteen kan geprint worden,… Hou deze toch in jullie achterhoofd bij de rest van deze post!
69632_518720668168450_1508726274_n 179115_443571942349990_729040571_n 306776_443571785683339_2088727591_n

Wat je ook kan doen met gekleurd shrinkelpapier. En eventueel nog elementen opkleven!

Wat je ook kan doen met gekleurd shrinkelpapier. En eventueel nog elementen opkleven!

Hier is gewerkt met een stempel op gekleurd shrinkelpapier!

Hier is gewerkt met een stempel op gekleurd shrinkelpapier!

Direct afdrukken op het papier, kan zo'n effect geven!

Direct afdrukken op het papier, kan zo’n effect geven!

Knopen voor kledij!
Deze knopen zijn zo leuk dat ik ze wel moest posten. Ze zijn simpel en toch speels en kleurrijk. Hoe je met kleine accenten toch een bepaalde sfeer kan bekomen vind ik prachtig! Wat je ook kan doen is spelen met vormen en patronen. Een tip is eerst te kijken voor wat je een knoop wil maken en hoe je het zal gebruiken (voor een jas? Om iets te sluiten zonder een knoopsgat?).

Met bijhorend filmpje:

Hangertjes voor aan een broche! Of broche!
Deze broches zijn zeer simpel, maar geven weer welke kanten je uit kan met sferen en vormen. Ga je bij je tekening stofjes betrekken? Kraaltjes?

brochebroche 2

il_570xN.465308096_5cy6 il_570xN.465326303_69tf

Ringen!
Dit is een hele ontdekking! Ik wist dat je shrinkels kan buigen door ze na het afkoelen op iets te leggen (hol, bol,…) en deze zullen die vorm aannemen. Zo kan je bijvoorbeeld holle en bolle verkrijgen door ze eenvoudigweg te laten afkoelen op een pingpongballetje. Deze ringen brengen een heel nieuwe dimensie met zich mee. Niet alleen dat het mogelijk is, maar ook, kan je een ring maken dan zeker ook een armband! Klik op de afbeelding om de hele diy tutorial te zien!

ringen ringen2

Ook kan je ringen op verschillende wijzen maken, deze vond ik ook zeer leuk!
baart hepburn

Kettingen!!
Kan je ringen en hangertjes maken, dan kan je ook creatief werken aan een ketting! Deze zijn enkele leuke ideetjes!
bird
Necklaceil_570xN.421732941_1s3v

Oorbellen!!
Kan al het andere dan lukken oorbelletjes ook wel goed🙂
il_570xN.466452108_bkim oorbel tweettweet
Dit zijn enkele ideetjes, maar toch. Creativiteit steel je niet en dus ga zelf aan de slag en gebruik je eigen ontwerpen en eigen ideetjes!
Dus hup naar de Banier of een andere knutselwinkel en haal dat shrinkelpapier! Let wel op, je hebt verschillende soorten. Zelf gebruik ik de doorzichtige zeer graag, maar heb je graag een witte achtergrond, neem dan een ander soort. Op de achterkant van de bundel staat meestal een tabel, waarop je kan zien welke materialen je kan gebruiken op je papier. Denk maar aan afdrukken, potloden, stiften,… Niet elke ondergrond is er even geschikt voor!

Nog een laatste input aan informatie:

254cec54b9b484946aa4cac8ae275787 412b71c30712a376b38d0ebc5b378abf 0719cea9aa8de6d644a7fe5f012423dc f40cc89162332e7a2ba1eefe90c43aa3

Geef een reactie

