DIY: Foto op canvas

foto op canvas dmv opstrijkpapier_clio copryright

foto op doek

Benodigdheden:
Canvasdoek, vierkantig of keuze uit verschillende vormen. Ik heb het mijne in de Action gehaald. Liefst zonder middenstuk (want als je dan strijkt, kan het zijn dat je prent oneffen geprint wordt).
Opstrijkpapier (ook te vinden in de Action)
Strijkijzer zonder stoomfunctie (dus geen water in doen en als je het aanzet alle stoom eerst laten gaan).
Printer, waarmee je de foto kan afdrukken op het opstrijkpapier.

Stappenplan:
1) Neem je canvas tevoorschijn en span je canvas op.
2) Print je foto af op het opstrijkpapier (controleer goed de maten – hoe groot wil je de afbeelding hebben?). Knip het uit langs de randen. Leg het al eens op het canvas.
3) Voor het strijken op het canvas, dus zonder stoom en op de hoogste stand. Bij mij zat er nog een beetje water in, waardoor de afbeelding soms wat bobbels heeft, maar ik moet zeggen dat ik dat wel mooi vind. Het geeft zo wat een oude, afgeschaafde look. Goed doordrukken is ook de boodschap en goed langs de tipjes. Er staat ook info op de achterkant van het karton, waardoor alle vragen opgelost worden.
4) De folie er voorzichtig afhalen en kijken naar het resultaat.
5) Je creativiteit laten gaan. Waarom bijvoorbeeld niet nog wat bijschilderen? Collage op kleven? Voor elk wat wils🙂


Er zijn zoveel manieren om foto’s over te zetten op doek. Jammer genoeg heb ik het niet zo voor de sticky-lijm gedeelten. Ik heb nog geen DIY gevonden die het op deze manier deed, dus waarom eens niet proberen? Hoe meer je oefent, hoe beter het zal worden. Ik heb alvast zin om nog wat te experimenteren.

Geef een reactie

