Handmade top & dress

PROJECT 1 – TOP – MET KLEINE UITSNEDE VOORAAN EN EEN GROTE ACHTERAAN
Je moet ergens beginnen en dan dacht ik dat een topje wel makkelijk leek, maar helaas. Acht uur heb ik hieraan gewerkt. Enkel en alleen omdat ik te weinig knowhow bezit en ik te lang nadenk over elk detail dat ik erin wil verwerken. De vriendin die bij me zat en kussensloopjes aan het naaien was, werd waarschijnlijk gek door al mijn ideetjes (om het dan toch uiteindelijk simpel te houden). Gelukkig is ze zeer verdraagzaam.
P1180143P1180142P1180144P1180152

PROJECT 2 – JURK – WIJD EN COMFORTABEL
In mijn kast hing een zeer leuke jurk, waarvan ik de stof toch maar niets vond (en dus deze jurk nooit zou dragen). Ik besloot een kloon hiervan te maken op goed geluk af (te lui om patronen te tekenen – meteen met de stof werken). Ik heb nooit lessen gevolgd, dus het was even zoeken. Koppig als ik ben, probeerde ik me te baseren op het object zelf in plaats van eens iets op te zoeken op het internet (je hebt vele soorten mensen, ik ben een ‘onderzoeker’). Maar kijk, het is toch gelukt ^^

P1180141P1180136P1180132P1180126_2P1180153

Geef een reactie

