Fashiondoll

Fashiondoll Spring_camperfoelie_wordpress_comDit is nog een schoolopdracht van weleer. We konden kiezen uit drie verschillende stromingen  (surrealisme, barok, minimalisme) waarvoor we mode mochten ontwerpen. De kledij zelf zou door een volledig witte pop gedragen moeten worden (hiervoor hebben de leerkrachten zich gebaseerd op Viktor en Rolf (zie verdere afbeeldingen). Dit was niet zo makkelijk. Op het moment dat je zo’n oude pop nodig hebt, dan vind je er meestal geen, dus het werd een vrij miniformaat popje. Bij deze pop hoorden schetsen, die moesten weergegeven worden aan de hand van een moodboard. Die vond ik beter geslaagd dan het uiteindelijk resultaat van de pop. Op dat vlak ben ik nogal perfectionistisch. Als ik aan iets begin, neem ik daar graag de tijd voor. Had ik meer tijd, dan had ik iets compleet anders gemaakt van deze outfit.

modepoppen

Zoals je kan zien op deze foto was het de bedoeling om hoofddeksel en schouder te bedekken. Dit was niet altijd even simpel, maar het bracht toch deze leuke resultaten op!

Wat volgt zijn nog enkele voorbeelden van Vikor en Rolf, indien je de echte mannen aan het werk wil zien. Ik heb alvast gezocht naar beelden die een link geven tussen model en pop.
“Retrospective Dolls – Viktor en Rolf”

Deze slideshow vereist JavaScript.

Plaats een reactie